Nowa Podstawa Programowa w szkołach ponadpodstawowych – konferencja dla nauczycieli języka angielskiego 29.03.2019

Podstawa Programowa 2018 vs. 2012 – pogłębiona analiza porównawcza

Nowa Podstawa Programowa dla szkół ponadpodstawowych zacznie obowiązywać już od 1 września 2019. Wejdzie do szkół w dość nietypowych okolicznościach, gdyż przez pierwsze trzy lata będzie funkcjonowała równolegle do jej poprzedniej wersji. Warto więc, jak najwcześniej dokonać analizy porównawczej treści obu dokumentów, aby jak najlepiej przygotować się, merytorycznie i pedagogicznie, do nowej sytuacji.

Celem sesji będzie przede wszystkim dogłębna analiza kluczowych zmian. Przyjrzymy się szczególnie uważnie zapisom, które wprowadzają nowe umiejętności językowe i w konsekwencji podnoszą poziom wymagań końcowych. Podpowiemy, jak te nowe, wyższe standardy osiągnięć wpłyną na kształt, poziom trudności i nowe typy zadań na egzaminie maturalnym 2023. Zastanowimy się też wspólnie, jak te wszystkie zmiany przełożą się na codzienną pracę w klasie

Prowadzi dr Grzegorz Śpiewak

New Core Curriculum, New Matura, New Teenagers: towards a perfect blend

How to help new secondary students meet the new, increased standards & exam expectations

The underlying aim of this session is to help the fifteen-year-olds who will be starting the reformed secondary school as of Sept 1 2019 cope with the increased expectations, formulated in the new Core Curriculum. As we all know, these will ultimately result in the format of the Matura 2023. In view of everything we know about these teenagers’ competencies as well as deficits, we’ll need to refresh our overall approach, our daily teaching strategies, and the tools we use. The question, as always, is how?

That’s where my session comes in. Based on an in-depth analysis of the new standards of achievement and the skills needed to meet them, I’ll argue that our learners will need a new blend of skills, linguistic and conceptual, to deal with more demanding texts and novel task types. These new, higher-order thinking skills (HOTs) must in turn inform the way our learners read, listen,
and react to texts, in order to mediate information, both within the target language and across the two languages. This in turn will have profound consequences for the choice of activity types and exercise formats so that we can squeeze out all the linguistic and cognitive potential of texts, spoken and written. Come along to find out all about it!

SZCZEGÓŁY:

https://www.macmillan.pl/konferencje?task=conference&id=284&miejsce=katowice

Dodaj komentarz